Vad är det nu jag sysslar med på dagarna?

Jo, jag jobbar som betonghåltagare, vilket betyder att jag åker runt på olika byggen och renoveringar. Jag borrar runda hål och sågar fyrkantiga hål i väggar, tak och golv.


Runda hålen kan va för genomföringar av rör, el och ventilation.
Hörnborrning för friläggande av betongblock



Fyrkantiga hålen kan vara dörröppningar, fönster, schakt genom golv och tak osv....
GolvsågHandhållen betongsåg



Vi bilar även sönder betongen. Antingen med handhållna maskiner eller stora maskiner som går på larvfötter.


Dettar är givetvis ett tungt, skitigt och otacksamt jobb. Men fördelen är att det är fritt. Jag får se mycket som jag aldrig fått se om jag jobbat på industri tex... Dessutom så är ju inte lönen helt fel, då jag är nästintill outbildad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback